Jak prowadzić sklep internetowy

Porady i opinie w kwestii e-commerce

Dlaczego warto systematyzować nazwy produktów w sklepie internetowym?

without comments

Tworząc pliki produktowe często uświadamiamy sobie, że chaos panujący w prowadzonym przez nas sklepie internetowym jest znacznie większy niż początkowo się to nam wydawało. Można się o tym przekonać choćby śledząc nazwy pojawiających się w nim produktów. Czy zatem nie nadszedł już czas na ich systematyzację?

Porządek na wirtualnych półkach

W pierwszej kolejności należy zadać sobie pytanie o to, czy systematyzacja nazw produktów znajdujących się na półkach w wirtualnym sklepie ma w ogóle sens. Komu jest ona potrzebna i czy rzeczywiście warto wydatkować energię własną na pracę z nią związaną? Okazuje się, że tak. Nasz sklep, choć wirtualny, musi wywoływać dobre wrażenia tak samo, jak sklep stacjonarny. Oczywiście, nie musimy drżeć o to, że ktoś dostrzeże kurz na wirtualnych półkach. Czy jednak takim kurzem nie jest zamieszanie związane z nazewnictwem? Jeśli nazwy produktów nie są usystematyzowane, klient zaczyna się gubić. Nie wie, gdzie znaleźć konkretne rozwiązanie, a także, gdzie poszukiwać produktów do niego zbliżonych. Brak systematyki w nazewnictwie może też utrudnić pracę nam jako właścicielom sklepu.

Dlaczego warto systematyzować nazwy produktów w sklepie internetowym?

Jak wyrwać się z chaosu

Praca nad plikami produktowymi nie musi być trudna, jeśli jednak produkty w naszym sklepie są opisane na wiele różnych sposobów, trudno liczyć na to, że uda się ją zautomatyzować. W efekcie, będziemy skazani na wprowadzanie wszystkich danych ręcznie albo na poprawianie tego, co wykonano automatycznie opierając się jednak na chaotycznych źródłach. Jeśli w sklepie mamy kilkadziesiąt produktów, z pewnością poradzimy sobie z tym problemem. Jeśli jednak prowadzimy sklep z odzieżą i zabawkami, a tym samym wspomnianych produktów posiadamy kilkaset, a nawet kilka tysięcy, w pewnym momencie dojdziemy do wniosku, że nie są to warunki, w jakich da się funkcjonować. Nie ma jednego systemu nazewnictwa, który obiektywnie można byłoby uznać za lepszy od innych. Warto jednak postawić na jeden model, a następnie konsekwentnie przestrzegać zasad, na jakich się on opiera. Ułatwi nam to pracę, a i nasi klienci będą zadowoleni.

Dowiedz się więcej na feedink.com/pl/

Written by jakprowadzicsklepinternetowy

Wrzesień 30th, 2019 at 7:14 am

Posted in Uncategorized


Blogi. Darmowe Blogi.